Zdrowe Oreo

Zdrowe Oreo

Zdrowe Oreo (1)

Zdrowe Oreo? Jak najbardziej! ♥

Można jeść w formie ciasteczek lub w formie lodów. Ale zasada jest ta sama … rozpuszczają się w ustach, mają lekko kokosową nutę i mocno czekoladowy smak ♥♥♥

Zdecydowanie sprawdzą się na te upalne dni :) Szczególnie te wyciągnięte prosto z zamrażalnika.

Łatwe i szybkie w przygotowaniu :) Bez pieczenia! Bez użycia mąki i jajek. Za to bogate w zdrowe kwasy tłuszczowe :)

Read the rest of this entry

Kotlety z kaszy jaglanej i czerwonej soczewicy

Kotlety z kaszy jaglanej i czerwonej soczewicy

Kotlety z kaszy jaglanej i czerwonej soczewicy  (2)

Ostatnio stałam się fanką bezmięsnych kotletów :) Są przepyszne! Te w wersji nie tylko dla wegetarian, ale także dla wegan :) ♥

Szybkie w przygotowaniu, delikatne w smaku i bardzo sycące.

Kasza jaglana jest lekkostrawna, nie zawiera glutenu (ważne dla osób chorujących na celiakię) i nie uczula. Zalecana jest przy chorobach żołądkowych, przewodu pokarmowego, jelit, trzustki, wątroby i nerek. Jest zasadotwórcza. Obfituje w witaminy z grupy B, lecytynę oraz substancje mineralne: wapń, fosfor, potas, żelazo. Kasza jaglana zawiera krzemionkę, która ma zbawienny leczniczy wpływ na stawy, a także korzystnie wpływa na wygląd skóry, paznokci i włosów.

Czerwona soczewica jest źródłem białka roślinnego. Zawiera także ważne dla naszych kości składniki budulcowe – wapń i fosfor. Dodatkowo znajdziemy w niej witaminy: C, PP (niacynę), kwas (szczególnie ważny dla kobiet w ciąży) oraz witaminy z grupy B, a także: żelazo, potas i taniny (związki pomagające chronić organizm przed nowotworami).

Read the rest of this entry

Czekoladowy budyń z nasion chia

Czekoladowy budyń z nasion chia

Czekoladowy budyń z nasion chia (1)

Ostatnio wrzucałam przepis na moje pierwsze podejście z nasionami chia – budyń kokosowy (przepis w tym linku). Zaskoczona smakiem, zakochałam się w tych maleństwach. Ale nie myślałam, że ta sama wersja z dodatkiem kakao (czyli budyń czekoladowy) zwali mnie z nóg ♥♥♥

I oczywiście same zalety – zdrowo, pysznie, przygotowuje się w kilka sekund, odstawia się do lodówki, a rano podaje z ulubionymi owocami (najlepiej smakuje z pomarańczą i bananami). Mistrzostwo ♥

Spróbujcie koniecznie! :)

Zalety nasion chia w tym poście :)

Read the rest of this entry

Pełnoziarniste placuszki z jabłkiem i malinami

Pełnoziarniste placuszki z jabłkiem i malinami

Pełnoziarniste placuszki z jabłkiem i malinami (1)

W smaku przypominają delikatne i rozpływające się w ustach biszkopty. Ich słodycz łamana jest kwaśną papierówką – obłędne połączenie ♥♥♥ Uzupełnieniem są maliny, które pasują tu idealnie.

Placuszki jak u babci :) Wspomnienie dzieciństwa. Tym razem w zdrowszej wersji. Zachęcam do wypróbowania i spróbowania ♥

Przepis prosty i szybki w wykonaniu. Jeszcze szybciej znikają z talerza ;)

Ale uwaga! Dzięki mące pełnoziarnistej szybko najadają (więc nie zje się ich za dużo) i pozostawiają uczucie sytości na długi czas. Idealne na śniadanie lub na drugie śniadanie do pracy, szkoły, na wycieczkę, wszędzie! Bo na zimno też smakują wybornie :)

Read the rest of this entry

Ciacho Bajaderka wersja FIT

Ciacho Bajaderka wersja FIT

Bajaderka (3)

Co można zrobić z „miazgi” migdałowej, która pozostała nam z mleka migdałowego? Pyszne i zdrowe ciacho BAJADERKA ♥♥♥

Bajka! Ciacho łatwe i szybkie w wykonaniu – po prostu miksujesz składniki i odkładasz na godzinę do zamrażalnika. Potem możesz się nim zajadać :)

Mocno czekoladowe, orzechowe i słodkie. Rozpływa się w ustach. Możesz je zabrać ze sobą do pracy, szkoły, na spacer, zakupy. Zdrowa pyszność pod ręką :)

Już więcej nie piszę … Po prostu musicie spróbować! ♥

Read the rest of this entry

Domowe mleko migdałowe

Domowe mleko migdałowe

Mleko migdałowe (1)

I tym razem coś z wegańskich pyszności :) Moje pierwsze mleko roślinne – migdałowe. Delikatne i łagodne w smaku. I jak się okazało – bardzo proste do zrobienia.

 

Kilka wskazówek, jeśli robicie je pierwszy raz:

– zróbcie mleko z połowy porcji;

– pamiętajcie, żeby kupić gazę opatrunkową w aptece :)

– nie wyrzucajcie „miazgi” migdałowej – przyda się do wegańskiego serka (np. do naleśników, omletów, owsianek) lub do czekomigdałowca, którego mam dziś w planach zrobić ♥

– jeśli mleko się rozwarstwi, nie przejmujcie się – to normalne :) należy tylko wstrząsnąć i znów wszystko wraca do porządku ;)

 

Read the rest of this entry

Kruche ciasto owsiane z domowym musem malinowo-truskawkowym i twarogiem

Kruche ciasto owsiane z domowym musem malinowo-truskawkowym i twarogiem

Kruche ciasto owsiane z musem malinowo-truskawkowym i twarogiem (2)

Kruche ciasto w wersji owsianej :) Zamiast zwykłego cukru używamy brzozowy (ksylitol), zamiast masła – olej kokosowy. Same zdrowe zamienniki ;)

Do tego pyszna masa ze swojskiego twarogu z odrobiną wanilii i cukru brzozowego i przepyszny mus truskawkowo-malinowy własnej roboty ♥ Pasuje także do budyni z nasion chia, owsianek, jaglanek, ciasteczek, kanapek :) Dlatego jeśli już robicie, zróbcie więcej ;) Na początku został mi cały kubek, dziś jest już mniej niż połowa… Szybko znika. Fenomenalnie łączy się z owsianym ciachem ♥♥♥

Spróbujcie!

Read the rest of this entry

Kotlety z ciecierzycy z cukinią

Kotlety z ciecierzycy z cukinią

Kotlety z ciecierzycy 1

 

Zdrowo, pysznie i wegetariańsko. Kotlety z ciecierzycy i cukinii ♥ Moje podniebienie zakochało się w tym smaku :)

Bardzo proste w przygotowaniu, wystarczy zblendować kilka produktów i smażyć (lub piec w piekarniku jeśli wolicie).

Sprawdzą się na obiad (z dodatkiem ulubionej kaszy, ryżu czy ziemniaków i ulubionych gotowanych warzyw czy surówek/ sałatek) lub w formie kanapki (można ją zabrać na wynos) czy fit burgera z ulubionymi dodatkami. Brzmi pysznie, prawda? :) Koniecznie musicie spróbować!

Read the rest of this entry

Kokosowy budyń z nasion chia

Kokosowy budyń z nasion chia

Kokosowy budyń z nasion chia (2) - Kopia

Przymierzałam się, przymierzałam … aż w końcu zrobiłam! Mój pierwszy budyń z nasion chia :) ♥

Jak się okazało, „najtrudniejsze” było samo zakupienie nasion chia! Przygotowanie budyniu trwa kilkadziesiąt sekund. Ten przysmak robi się sam :) pozostawiony w lodówce na noc. Rano wyciągasz z lodówki gotowe śniadanie, wystarczy dodać ulubione owoce i orzechy. Brzmi świetnie? Smakuje jeszcze lepiej!

Zalety nasion chia w tym linku :)

Read the rest of this entry