Puree z dyni do wszystkiego :)

Puree z dyni do wszystkiego :)

Mus z dyni

Można wykorzystać do ciast, ciasteczek, placuszków, owsianek, zup, sosów, chleba, dań mącznych.

Można zamrozić i korzystać z tej dobroci przez cały rok (albo przynajmniej do momentu kiedy zapasy się nie skończą).

Puree z dyni powinno się znaleźć w każdym domu osoby zdrowo odżywiającej się.

Read the rest of this entry

Pełnoziarniste placuszki dyniowe

Pełnoziarniste placuszki dyniowe

Pełnoziarniste placuszki z dyni

Charakterystyczne, bo z musem dyniowym. Zaskakująco pyszne i mięciutkie – czyli takie jakie uwielbiam ♥

Co ważne – szybkie i proste w przygotowaniu. A dodają energii na długi czas!

Można podawać z różnymi dodatkami. Sprawdzą się na śniadanie (i to jak!), na drugie śniadanie, na przekąskę lub na wynos do pracy/ na uczelnię/ do szkoły/ na wycieczkę :)

Spróbujecie?

Read the rest of this entry

Kulki mocy !

Kulki mocy !

WP_20160112_16_44_16_Pro (2)

Jak zawsze niezawodne ♥ Dodadzą energii nawet wtedy kiedy wstajesz niewyspana o 6 rano i pomykasz przez ciemne i zakorkowane miasto, żeby od godziny ósmej rano przez 7 godzin układać diety :)

Ale one potrafia to wynagrodzić … Potrafią osłodzić chiwle ;)

Pyszne, rozpływające się w ustach, szybkie i proste w przygotowaniu. Taka słodka, zdrowa przekąska, która doda kopa pozytywnej energii ;)

Nic więcej nie dodam. Po prostu trzeba spróbować ♥

Read the rest of this entry

Zdrowe batony musli

Zdrowe batony musli

Batony musli (2)

Na śniadanie, na drugie śniadanie, na przekąskę albo przed treningiem :) Zdrowa i pełna energii porcja przyjemności! ♥

Proste i szybkie w przygotowaniu. I co najważniejsze – nie zawierają ani syropu glokozowo-fruktozowego ani żadnych tłuszczów utwardzonych, które występują w kupnych „zdrowych” batonikach musli. Dodatkowo nie są tak słodkie (wręcz przesłodzone) jak właśnie te kupowane w sklepie.

Pyszne, chrupiące i rozpływające się w ustach :) Pamiętaj – wybieraj zdrowo ♥

 

Read the rest of this entry

Owsiane ciastka kruche z jagodami goji i kokosem

Owsiane ciastka kruche z jagodami goji i kokosem

Kruche owsiane z goji

Niewiele czasu, niewiele składników, cała paczka nieruszonych goji … Co tu wymyślić?

I tak szperając w internecie natknęłam się na przepis na kruche owsiane ciastka z jagodami goji. Proste składniki, są goji, są wiórka kokosowe, robi się szybko i nieskomplikowanie. Podejmuję wyzwanie.

I co? ZAKOCHAŁAM SIĘ! Zdecydowanie moje ulubione ciasteczka :) A jak to określił mój chłopak „najlepsze jakie do tej pory zrobiłaś” (a już sporo zrobić – a on skosztować – zdążyłam).

Kruche, ale jednocześnie mięciutkie <3 PYSZNE! I zdrowe :)

Read the rest of this entry

Kisir – kasza bulgur po turecku

Kisir – kasza bulgur po turecku

Kisir - kasza bulgur po turecku

Można zjadać ją zarówno na zimno w formie sałatki jak i podgrzaną w formie dodatku do obiadu. Można dorzucić fetę/ mozzarellę/ pieczone mięso/ gotowane jajko i wziąć ze sobą na wynos.

Kisir – kasza bulgur doprawiona po turecku. Ma bardzo ciekawy i oryginalny smak. Moje podniebienie już podbiła :)

Jest bardzo prosta i szybka w przygotowaniu.

A bulgur? Jakie ma właściwości?

Read the rest of this entry

Waniliowo – jabłkowe placuszki z tapioki

Waniliowo – jabłkowe placuszki z tapioki

Waniliowo- jabłkowe placuszki z tapioki (1)

Tym razem coś bezglutenowego :) W roli głównej – TAPIOKA ♥ I nie jak zazwyczaj w wersji puddingu. Tym razem w wersji mięciutkich placuszków z papierówką.

I muszę przyznać, że jak na razie ta wersja smakuje mi bardziej niż klasyczne placuszki z mąki pełnoziarnistej :)

Tapioka jest produktem pochodzenia roślinnego. To skrobia pozyskiwana z bulw manioku. Jest hipoalergiczna. Nie zawiera glutenu i szkodliwego cholesterolu, dzięki czemu mogą ją spożywać osoby chorujące na miażdżycę jak i różnego rodzaju alergie pokarmowe. Ponadto jest lekkostrawna i niskokaloryczna (zawiera niewiele białek i węglowodanów).

Read the rest of this entry

Zdrowe Oreo

Zdrowe Oreo

Zdrowe Oreo (1)

Zdrowe Oreo? Jak najbardziej! ♥

Można jeść w formie ciasteczek lub w formie lodów. Ale zasada jest ta sama … rozpuszczają się w ustach, mają lekko kokosową nutę i mocno czekoladowy smak ♥♥♥

Zdecydowanie sprawdzą się na te upalne dni :) Szczególnie te wyciągnięte prosto z zamrażalnika.

Łatwe i szybkie w przygotowaniu :) Bez pieczenia! Bez użycia mąki i jajek. Za to bogate w zdrowe kwasy tłuszczowe :)

Read the rest of this entry

Kotlety z kaszy jaglanej i czerwonej soczewicy

Kotlety z kaszy jaglanej i czerwonej soczewicy

Kotlety z kaszy jaglanej i czerwonej soczewicy  (2)

Ostatnio stałam się fanką bezmięsnych kotletów :) Są przepyszne! Te w wersji nie tylko dla wegetarian, ale także dla wegan :) ♥

Szybkie w przygotowaniu, delikatne w smaku i bardzo sycące.

Kasza jaglana jest lekkostrawna, nie zawiera glutenu (ważne dla osób chorujących na celiakię) i nie uczula. Zalecana jest przy chorobach żołądkowych, przewodu pokarmowego, jelit, trzustki, wątroby i nerek. Jest zasadotwórcza. Obfituje w witaminy z grupy B, lecytynę oraz substancje mineralne: wapń, fosfor, potas, żelazo. Kasza jaglana zawiera krzemionkę, która ma zbawienny leczniczy wpływ na stawy, a także korzystnie wpływa na wygląd skóry, paznokci i włosów.

Czerwona soczewica jest źródłem białka roślinnego. Zawiera także ważne dla naszych kości składniki budulcowe – wapń i fosfor. Dodatkowo znajdziemy w niej witaminy: C, PP (niacynę), kwas (szczególnie ważny dla kobiet w ciąży) oraz witaminy z grupy B, a także: żelazo, potas i taniny (związki pomagające chronić organizm przed nowotworami).

Read the rest of this entry

Czekoladowy budyń z nasion chia

Czekoladowy budyń z nasion chia

Czekoladowy budyń z nasion chia (1)

Ostatnio wrzucałam przepis na moje pierwsze podejście z nasionami chia – budyń kokosowy (przepis w tym linku). Zaskoczona smakiem, zakochałam się w tych maleństwach. Ale nie myślałam, że ta sama wersja z dodatkiem kakao (czyli budyń czekoladowy) zwali mnie z nóg ♥♥♥

I oczywiście same zalety – zdrowo, pysznie, przygotowuje się w kilka sekund, odstawia się do lodówki, a rano podaje z ulubionymi owocami (najlepiej smakuje z pomarańczą i bananami). Mistrzostwo ♥

Spróbujcie koniecznie! :)

Zalety nasion chia w tym poście :)

Read the rest of this entry