Domowe mleko migdałowe

Domowe mleko migdałowe

Mleko migdałowe (1)

I tym razem coś z wegańskich pyszności :) Moje pierwsze mleko roślinne – migdałowe. Delikatne i łagodne w smaku. I jak się okazało – bardzo proste do zrobienia.

 

Kilka wskazówek, jeśli robicie je pierwszy raz:

– zróbcie mleko z połowy porcji;

– pamiętajcie, żeby kupić gazę opatrunkową w aptece :)

– nie wyrzucajcie „miazgi” migdałowej – przyda się do wegańskiego serka (np. do naleśników, omletów, owsianek) lub do czekomigdałowca, którego mam dziś w planach zrobić ♥

– jeśli mleko się rozwarstwi, nie przejmujcie się – to normalne :) należy tylko wstrząsnąć i znów wszystko wraca do porządku ;)

 

Read the rest of this entry

Kruche ciasto owsiane z domowym musem malinowo-truskawkowym i twarogiem

Kruche ciasto owsiane z domowym musem malinowo-truskawkowym i twarogiem

Kruche ciasto owsiane z musem malinowo-truskawkowym i twarogiem (2)

Kruche ciasto w wersji owsianej :) Zamiast zwykłego cukru używamy brzozowy (ksylitol), zamiast masła – olej kokosowy. Same zdrowe zamienniki ;)

Do tego pyszna masa ze swojskiego twarogu z odrobiną wanilii i cukru brzozowego i przepyszny mus truskawkowo-malinowy własnej roboty ♥ Pasuje także do budyni z nasion chia, owsianek, jaglanek, ciasteczek, kanapek :) Dlatego jeśli już robicie, zróbcie więcej ;) Na początku został mi cały kubek, dziś jest już mniej niż połowa… Szybko znika. Fenomenalnie łączy się z owsianym ciachem ♥♥♥

Spróbujcie!

Read the rest of this entry

Kotlety z ciecierzycy z cukinią

Kotlety z ciecierzycy z cukinią

Kotlety z ciecierzycy 1

 

Zdrowo, pysznie i wegetariańsko. Kotlety z ciecierzycy i cukinii ♥ Moje podniebienie zakochało się w tym smaku :)

Bardzo proste w przygotowaniu, wystarczy zblendować kilka produktów i smażyć (lub piec w piekarniku jeśli wolicie).

Sprawdzą się na obiad (z dodatkiem ulubionej kaszy, ryżu czy ziemniaków i ulubionych gotowanych warzyw czy surówek/ sałatek) lub w formie kanapki (można ją zabrać na wynos) czy fit burgera z ulubionymi dodatkami. Brzmi pysznie, prawda? :) Koniecznie musicie spróbować!

Read the rest of this entry

Kokosowy budyń z nasion chia

Kokosowy budyń z nasion chia

Kokosowy budyń z nasion chia (2) - Kopia

Przymierzałam się, przymierzałam … aż w końcu zrobiłam! Mój pierwszy budyń z nasion chia :) ♥

Jak się okazało, „najtrudniejsze” było samo zakupienie nasion chia! Przygotowanie budyniu trwa kilkadziesiąt sekund. Ten przysmak robi się sam :) pozostawiony w lodówce na noc. Rano wyciągasz z lodówki gotowe śniadanie, wystarczy dodać ulubione owoce i orzechy. Brzmi świetnie? Smakuje jeszcze lepiej!

Zalety nasion chia w tym linku :)

Read the rest of this entry

Jaglane kluski leniwe

Jaglane kluski leniwe

WP_20150625_004 (2)Lubicie kluski leniwe z twarogiem? Jeśli tak, ten przepis trafi w Wasze podniebienia :) Jeśli nie, to gwarantuję, że się w nim zakochacie ♥

Leniwe z kaszy jaglanej – pychota! Świetne danie, żeby pokochać kaszę jaglaną. Świetne też, jeśli wolisz jeść obiad na słodko. W mniejszej porcji sprawdzi się jako słodka przekąska. Zarówno dla tych większych, jak i dla tych mniejszych. Szczególnie dla niejadków!

Przekonaj się, że zdrowo znaczy smacznie :)

Read the rest of this entry

Bananowy marchwiak z pomarańczowym akcentem

Bananowy marchwiak z pomarańczowym akcentem

Bananowy marchwiak (1) copyNie lubię kiedy jedzenie się marnuję. Nie lubię wyrzucać jedzenia. Dlatego, zawsze staram się wyczarować coś z resztek w lodówce, czy też z przejrzałych owoców. I tak powstało ciasto, które odgrywa dzisiaj główną rolę :) Zaskakująco pyszne, a inspiracją były po prostu przejrzałe banany, samotny mały pomarańcz i 2 średnie marchewki z lodówki.

Ciasto na bazie mąki pełnoziarnistej i ksylitolu. Dla miłośników mokrych ciast. Bardzo sycące, słodkie i pyszne! :) Świetne jako przekąska, posiłek na wynos lub też jako zdrowy zamiennik słodyczy.

Read the rest of this entry

Zielona zupa krem Shrekowa

Zielona zupa krem Shrekowa

Krem szpinakowy

Zielone jest zdrowe! ;) ♥ Dlatego dzisiejsza propozycja to – krem szpinakowy. Mój ulubiony!

Pyszny, sycący, szybki w przygotowaniu. Źródło beta karotenu, witaminy C, luteiny, potasu, żelaza i kwas foliowego. Szpinak chroni przed miażdżycą i posiada właściwości antynowotworowe. Przekonałam? :) No to smacznego! ♥

 

Read the rest of this entry

Jaglane Raffaello

Jaglane Raffaello

Jaglane Rafaello (1)Kiedy byłam mała moją wielką słabością było Raffaello. Dziś, kiedy jestem starsza i mam większą świadomość jak ważne jest zdrowe żywienie (ogólny styl życia) poszukuję zdrowych zamienników tego co tak szybko – i w niezdrowy sposób – uzależnia.

I tak znalazłam przepis na zdrowe Raffaello! A wszystko dzięki kaszy jaglanej, która pod wpływem wanilii, wiórków kokosowych i niewielkiej ilości miodu i masła zamienia się w coś przepysznego ♥ Na taką słodycz, możesz pozwolić sobie ze spokojnym sumieniem :)

Wybieraj świadomie! ♥

Read the rest of this entry

Bogata sałatka z razowym kuskusem w roli głównej

Bogata sałatka z razowym kuskusem w roli głównej

Bogata sałatka z razowym kuskusem w roli głównej  (1)Mam dla Was przepis na przepyszna sałatkę! ♥ Idealna na wynos, sprawdzi się jako obiad, drugie śniadanie czy też kolacja. Można też sprezentować ją na spotkanie ze znajomymi :)

Sałatka z kuskusem to bomba witaminowa – samo zdrowie! I smakuje wybornie – dzięki przeplataniu się i współgraniu ze sobą różnych smaków. Jeśli lubicie awokado, czarne oliwki i fetę – to propozycja dla Was. Jeśli nie … to uwierzcie, że po spróbowaniu tej sałatki polubicie ♥

Read the rest of this entry